Rola i Elementy Tożsamości Firmy
Każda firma, niezależnie od tego jak duża czy mała by nie była, powinna posiadać własną, unikatową tożsamość, która jest nieodłącznie związana z jej sukcesem. Jednym z kluczowych aspektów kształtowania tej tożsamości jest identyfikacja wizualna. To właśnie przez kreatywne grafiki, chwytliwe slogany czy ciekawe filmy zostajemy zapamiętani i kojarzeni przez potencjalnych klientów. Dobry i konsekwentny koncept graficzny pozwala tworzyć wizerunek firmy godnej zaufania, poważnej i świadomej swojego charakteru. Jednolity plan reklamowy pozwala zachować także konsekwentność i spójność w trakcie tworzenia późniejszych materiałów reklamowych, które wraz z pozostałymi elementami będą tworzyć jasny i atrakcyjny przekaz dla klienta.
To, jak prezentujemy swoje usługi i możliwości jest główną wizytówką firmy, która oddziałuje na klientów w pierwszej kolejności i pozwala się wyróżnić wśród konkurencji. Jednak jakie elementy powinien zawierać kompletny zestaw wizualny dla firmy?
- Logo: Logo jest głównym i najważniejszym elementem naszego wizerunku. Nasz znak graficzny powinien być łatwo rozpoznawalny i łatwo skalowalny. Dobre logo jest trwałe i efektywnie reprezentuje tożsamość firmy. Dobry grafik potrafi także poprzez logo przemycić odbiorcy charakter i klimat naszej firmy.
- Kolorystyka: Wybór odpowiedniej kolorystyki jest kluczowy. Kolory wywołują różne emocje i skojarzenia. Ważnym jest, aby dobrać kolory, które przekazują odpowiednie emocje i wystrzegać się kolorów niepożądanych lub kojarzących się negatywnie.
- Typografia: Wybór czcionek i ich stylów jest istotny, ponieważ wpływa na czytelność i wrażenia estetyczne. Warto także zadbać, aby styl naszej czcionki korelował ze stylem wykorzystanym do tworzenia logotypu.
- Grafiki i Ilustracje: Grafiki, ikony i ilustracje mogą pomóc w wizualizacji przekazu firmy lub rozbudzeniu wyobraźni potencjalnego klienta, ale mogą też po prostu mieć za zadanie cieszyć oko i utrzymać uwagę użytkownika na przygotowanej przez nas treści. Mogą być używane na stronie internetowej, w reklamach i materiałach marketingowych.
- Slogan i Hasła: Slogan lub hasło firmy to krótka fraza, która podsumowuje przekaz i wartości marki. Powinno być łatwo zapamiętywalne i oddawać istotę firmy, dobrze też gdy jest chwytliwe i „wpada w ucho”, dzięki czemu łatwo zapadniemy w pamięć każdemu klientowi.
- Szablon Strony Internetowej: Jeśli firma posiada stronę internetową, struktura tej strony również powinna być zgodna z identyfikacją wizualną. Kolory, czcionki i styl graficzny powinny być spójne z innymi elementami identyfikacji, tworząc zgraną, spójną i estetyczną całość.